Kalite Yönetim Sorumlusu
Hizmet verdiğimiz Ruh ve Sinir Hastalıkları dalında, toplumun her kesiminden talep eden tüm bireylere standartlar ve mevzuatlar doğrultusunda sağlık hizmeti sunabilmek.
Yurt içinde ve yurt dışında danışanlarımıza /hastalara en yüksek kalitede hizmet sunarak hizmet verdiğimiz sağlık alanında şubelerimizin sayısını artırmak.








Kurumumuzda yürütülen faaliyetlerin standartlaştırılması ve ulusal ve uluslararası kalite standartlarına uyumlu hale getirilmesini sağlamak üzere çeşitli belgelere ihtiyaç duyulmaktadır. Oluşturulan dokümanların (prosedür, protokol, plan, talimat, görev, yetki ve sorumluluklar, form vb.) hazırlanması, onaylanması, yürürlüğe konması, revizyonu, kontrolü ve güncel olarak çalışanlarla paylaşımı ayrı bir faaliyet gerektirmektedir.
Kalite standartlarına uyumluluğu sürdürülebilir kılmak amacıyla belirli periyotlarla iç değerlendirmeleri gerçekleştirmek üzere eğitimli bir Öz Değerlendirme Ekibi görevlendirilmiştir. Ekibin gerçekleştirdiği denetimlerden elde edilen bulgular analiz edilerek ilgili ekipler ile paylaşılmakta ve gerekli iyileştirme ve eğitim faaliyetlerine karar verilmektedir.
Danışanlarımız ve çalışanlarımızın güvenliğini tehdit eden olayların tekrarlanmasını engellemek amacıyla olay bildirimlerinin yapılması ve analiz edilerek önleyici tedbirlerin alınmasını sağlamaktır. Kliniğimizde gerçekleşen hataların tespit ve takibine yönelik bir “İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi” mevcuttur.Ön inceleme sırasında daha detaylı incelemeye gereksinim duyulan olaylar ilgili ekiplere aktarılmakta, kök-neden analizleri yapılmakta ve tekrarının önlenmesi için gereken tedbirler belirlenerek hayata geçirilmektedir.
Eğitim programları kalite standartları ve gelen talepler dikkate alınarak hazırlanmaktadır. Oluşturulan eğitim programlarındaki temel amaç; tüm çalışanların işlerini belirli standartlar çerçevesinde, bilinçli, profesyonelce, özenle, severek, güvenle ve güler yüzle yapmalarını sağlamaktır.
Kliniğimizin danışan güvenliği programının oluşturulması, uygulanması ve bu doğrultuda klinik ve idari süreçlerin tasarlanması, süreçlere ilişkin verilerin toplanması, verilerin analiz edilmesi, gerekli iyileştirmelerin planlanarak hayata geçirilmesi, iyileştirmeyle sonuçlanan değişikliklerin sürdürülmesi bu ekibin çalışma alanıdır. Ekip bu kapsamda aşağıdaki faaliyetleri yürütmektedir;
Tesis yönetimine ilişkin yürürlükteki mevzuatın gerekliliklerinin yerine getirilmesinin sağlanması, danışanlar, refakatçiler ve çalışanlara yönelik risklerin (güvenlik, emniyet, tehlikeli maddeler, acil durum, yangın ve sıhhi tesisat) yönetilmesine ilişkin planların oluşturulması ve uygulanmasının sağlanması, tesisle ilişkili riskleri azaltmak ve kontrol altına almak üzere eğitimli bir ekip tarafından risk değerlendirmelerinin yapılmasının, tehlikeli maddelerin envanteri, taşınması, depolanması ve kullanımının oluşturulmasının, acil durum, salgın ve doğal veya diğer afetlere müdahale edebilmek için acil bir yönetim, yangın ve yangın dışı acil durumların önlenmesi, erken saptanması, bastırılması, hafifletilmesi ve tesisin güvenli bir şekilde boşaltılması programının geliştirilmesi, devamlılığının sağlanması ve tatbikatlarla test edilmesi, cihazların bakımları ve kalibrasyonunun yapılması, çalışanlara güvenli tesisi sağlama konusundaki görevleri hakkında eğitim verilmesinin sağlanması.
Kliniğimizde yürütülecek çalışan sağlığı ve güvenliği programının tasarlanması ve uygulanmasının sağlanması bu ekibin temel çalışma alanıdır. Ekip bu kapsamda aşağıdaki faaliyetleri yürütmektedir;
“6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununa uygun şekilde …” hareket edildiğini, bu kanun hükümleri ve ilgili mevzuat esas alınmakta ve danışanlarımız, refakatçiler dahil olmak üzere kliniğimiz ile resmi bağlantısı olmayan ya da kliniğimiz ile resmi bir bağlantısı olmakla birlikte tedavisi ile doğrudan ilgili olmayan kişiler ile konuşmayı ya da bu kişileri görmeyi reddetme hakkına sahiptir. Danışanlarımız, hekimleriyle görüşme ve muayene aşamalarında yeterli görsel ve işitsel sağlayacak bir ortamda bulunmayı isteme hakkına sahiptir. Kliniğimize başvuran bireylerin kuruluşumuza verdiği tanı ve tedavi aşamasında elde edilen tüm bilgiler, hayatını kaybetmesi halinde bile gizli kalacak biçimde korunur. Bu bilgiler, danışanın ya da varislerinin açık izni ya da mahkeme kararı doğrultusunda ancak ilgili mercilere açıklanır. Tıbbi gereklilik olmadığı ve danışan izin vermediği sürece hangi gerekçeyle olursa olsun, kendisine dair özel ve aile yaşamına ilişkin bilgi edinilemez.
Danışan tıbbi ve yasal zorunluluklar dışında, hastalığı ile ilgili bir ölüm ya da ciddi yan etki riski, sonuçta elde edilecek başarı şansı gibi konularda mümkün olan bilgilendirme yapıldıktan sonra, tedavisi ile ilgili olarak alınacak kararlara katılma hakkına sahiptir. Danışan bu hakkı kullandığı takdirde yapılacak rutin işlemleri de kabul etmiş sayılır.
Danışanlarımızın haklarını saygıyla koruruz. Hasta Hakları, sağlık hizmetlerinden yararlanan her bireyin sahip olduğu temel haklardır. Bu bölümde, danışanlarımızın haklarına ilişkin bilgilere ve haklarını nasıl kullanabileceklerine dair rehberlik eden bilgilere ulaşabilirsiniz. Danışan memnuniyetini ön planda tutarak, sizlere kaliteli ve saygın bir sağlık hizmeti sunmayı amaçlıyoruz.
Görüşleriniz, hizmet kalitemizi artırmamıza yardımcı olur ve sizlere daha iyi bir deneyim sunmamızı sağlar. Bu bölümde, danışanlarımızın görüşlerini bildirebilecekleri kanallar ve geri bildirim süreci hakkında bilgilere ulaşabilirsiniz. Sizden gelen geri bildirimleri dikkate alarak, sürekli olarak hizmetlerimizi geliştirmeyi hedefliyoruz.
Organizasyon Şemamız İçin Tıklayınız